h1

kage bunshin no jutsu!

October 18, 2008

peringatan : ini adalah angan-angan saya semata-mata.

pernahkah anda menonton anime naruto? saya sememangnya adalah peminat nombor satu naruto. well, not really nombor satu, maybe 1.4 ke, 1.8 ke. i mean, i looooovvvvveeeee it, but not to the extent of collecting their merchandises like keychains, head band, posters and so on. i used to, but now it all went to just me screaming and hyperventillating (sort of) every time i watched it.

saya kadang-kadang berangan, kalaulah saya mempunyai kebolehan untuk melakukan “kage bunshin no jutsu” seperti naruto, atau memiliki sharingan seperti kakashi dan sasuke, atau kekuatan fizikal seperti sakura, atau kebijaksanaan shikamaru.

“kage bunshin no jutsu” adalah kaedah yang naruto (dan beberapa shinobi lain) untuk duplicate diri mereka. jutsu ini adalah kaedah di mana mereka mencipta beberapa klon yang memiliki sifat dan fizikal yang sama dengan diri mereka sendiri, kecuali, nyawa. u see, kaedah ini, adalah amat berguna apabila berhadapan dengan musuh, kerana, instead of facing your enemy on your own, you can actually send your klon to fight him. bila klon ini kena tumbuk ke, kena tikam ke, ia akan disappear, dan boleh digantikan dengan shadow yang lain.sementara itu, diri beliau yang sebenar boleh menyorok dan sentiasa selamat. (but of course, dalam anime tu, macam-macam cara musuh boleh gunakan untuk membuatkan tuan punya diri mendedahkan dirinya yang sebenarnya. kalau tak, tak jadilah manga ninja lawan-lawan).

bayangkan jika saya ada kebolehan itu, saya mungkin boleh buat 5 klon sekaligus. satu akan dihantar ke pejabat untuk bekerja, satu boleh duduk di rumah untuk tido, satu boleh pegi pasar beli barang dapur, satu boleh pegi basuh kete, satu boleh pegi merayap dan bershopping di KL!!! alangkah bahagianya… di tempat keje, kalau kena marah pun, klon saya, sedangkan saya yang sebenarnya mungkin duduk bersenang-lenang di rumah hohoho.. kebaikan lain jutsu ini ialah, apa-apa yang dipelajari oleh klon2 ini, semuanya akan ‘pergi balik’ kepada tuan punya diri. bayangkan, jika saya hantar satu klon untuk belajar plumbing, satu belajar engineering, satu belajar sejarah, satu belajar politik dan sebagainya, tentu saya jadi manusia unggul harharhar (gelak evil…).

kalaulah…

4 comments

  1. hoho saya juga big fan of naruto! every week I look forward to reading the lastest manga issue and downloading the latest naruto: shippuuden episode off the net!

    my fav abilities are kage bunshin and also sharingan! giler best dowh, boleh buat doujutsu kat orang. hoho~


  2. sesungguhnya daku tidak faham.
    papelah paris, asal kau bahagia…


  3. saya pun tak tgk naruto macam echah..

    tapi saya pun suka kalu ada ability kage bunshin. boleh saya wakilkan je klon2 utk buat aktiviti2 yg saya tak suka🙂


  4. atebayo?
    hehehe



Leave a Reply

