h1

saya rindu ma!!!!

July 12, 2008

by the way people, i will be away for 3 weeks. kursus di negara orang lain. (lame kan?) saya juga akan menyambut harijadi di sana (my birthday 25 JULAI so people, do remember!!!) saya juga akan miss pertunangan adik saya (yang jatuh sehari selepas birthday saya macam haram!!!!!) – saya rasa legal dan gembira sangat that i don’t have to be there. saya msg mak saya untuk maklumkan berita tersebut kepada beliau, dan mak saya telah panik. dier takut saya tak cukup makan agaknye.

ma : bila nak pegi? berapa lama? berapa orang?

saya : ahad nie pegi, 3 minggu, 3 orang.

ma : lamenye. makan sumer macam mana?

saya : makan sumer depa tanggung.

ma : baik-baiklah, kat sana susah nak dapat makan menda halal.

saya : takpe, kaklong bawak bekal. maggi, biskut, sambal daging.

ma : tak sempat ke nak balik sebelum pegi nie? nak bawak sambal ikan bilis ke, ape ke ..

saya : tak sempat la nak balik. tinggal seminggu je. nak kena buat paper, packing blablabla ..

ma : ok la, jaga diri la.

hari ini (sabtu sebelum bertolak), saya diarahkan untuk menghairi satu majlis makan tengahari. saya pun ok je la. pagi tadi, mak saya pulak call, kata mereka ada di kl, pegi hospital follow up tangan ayah saya. nak singgah di rumah saya tengahari. saya kata saya ada lunch, jadi lewat sikit boleh la. tapi lunch saya abes lambat, jadi mak ayah saya kena balik sebab petang ayah saya ada kerja.  jadi tak sempat jumpa, tapi mak saya tinggalkan makanan sikit di pintu rumah saya. mula-mula saya lega jugak tak jumpa mereka (sebab adik saya ada sekali), tapi lepas tu tiba-tiba saya jadi emo. saya nak sangat jumpa mak saya.

saya bukan la anak kesayangan, atau anak manja. tapi saya sangat bergantung dengan mak saya. kalau saya rasa sedih ke, sakit hati ke, saya mesti akan telefon mak saya. saya takde la cerita masalah saya pada dia, but listening to her voice calm the turbulence in my heart.

entah kenapa saya rasa ralat sangat tak dapat jumpa mak saya tadi. bila saya balik rumah, saya ambik bekalan yang mak saya tinggalkan. dier dah siap-siap belikan dan bungkuskan untuk saya sambal ikan 2 bungkus, sambal ikan bilis 3 bungkus dan ikan bilis goreng 3 bungkus. dier tau saya nie susah sikit kalau bab makan, jadi dier bungkus makanan yang tentu-tentu saya boleh dan akan makan, which are, precisely, the above mentioned.

saya menangis.

saya ralat sangat tak jumpa dier tadi.

sekarang tulis blog nie pun saya menangis lagi.

saya rindu mak saya.

2 comments

  1. aimi..

    wah mau berjalan2 ya…

    take care and have fun k…
    🙂


  2. waa… sedeh2. aku pun nak balik kg la weekend ni. erm..



Leave a Reply

