h1

highly recommended – train man

June 10, 2008

i just had dinner .. sedapnye fishesfishesfishes masak … tomyam dan ikan goreng … sedapnye … kenyang …. burp (excuse moi …)

Train Man Novel Coveranyway, sekarang saya tengah baca satu novel bertajuk train man. kisah ini menjadi satu kegilaan di jepun tak lama dahulu (saya tak sure sangat time framenye …). kisahnye bermula apabila seorang lelaki ‘geek’ yang menggelarkan dirinya “Train Man” (Densha Otoko) membantu beberapa orang wanita yang kena harras oleh seorang drunk dalam train. mereka membuat report polis dan sebelum berpisah, salah seorang gadis tu (serta makcik-makcik yang lain) meminta alamat beliau, mereka nak bagi thank you gift. gadis itu telah menghantar satu set ‘teacups’ berjenama Hermes (sebutan air-mez) kepada beliau. dan bermula la perjalanan lelaki ini mengorat gadis tersebut yang digelar “Lady Miss Hermes @ Hermes” (Eremesu orang jepun sebut).

lelaki ini telah postkan peristiwa tersebut dalam satu thread dan meminta bantuan netizens sekelian untuk memberikan nasihat, tips dan sebagainya tentang bagaimana nak mengorat Hermes. suprisingly, netizen-netizen tersebut dengan murah hatinye memberikan pelbagai nasihat berkaitan langkah-langkah nak ajak hermes keluar, apa jenis pakaian, nak pilih tempat dating dan sebagainya. mereka semua sangat sporting, and very supportive. lama-kelamaan mereka jadi macam satu group kawan baik yang sentiasa menanti perkembangan terkini Train Man dan Hermes. in a way, it was very touching, and funny at the same time. i mean, how many people cheer on for strangers? they don’t know each other, but their friendship was nothing’virtual’.

saya sangat suka buku ini. saya tidak akan beritahu sama ada Train Man end up together with Hermes atau tidak (that would ruin the suprise), tapi saya nak mencadangkan supaya anda baca buku ini. ia ditulis dalam konsep chat room, jadi ia tidak boring. dan IA SANGAT MENARIK and HIGHLY RECOMMENDED. kisah Train Man ini sangat laku di Jepun, ia telah dijadikan anime, teater, filem dan drama bersiri. but for the moment, i’ll stick with the novel. kalau ada rezeki saya akan download serial dier pulak.

kesimpulannya, bacalah buku ini. ia sangat, sangat, sangat, sangat, sangat best!!!! (promosi free pulak … kat kinokuniya harganye RM48 ..)

sekian.

8 comments

  1. hmm hmm hmm macam menarik.. mmg ada jual only in kinokuniya je ek?


  2. citer bersiri dia dh ditayangkan kat 8tv kot ari tu…muka lelaki itu mmg NERD gile babeng…pompuan tu lak mmg cantek…aku tokleh baca buku tu mi….mesti aku imagine muka lelaki tu je nnti spjg baca…spoil je hahhahahaha

    mi, aku br beli buku shopaholic n baby tu. ntah kenapa aku rs tak sebest citer2 dia sblm ni. mungkin aku expect too much kot…ntah…tp nk abiskan mkn 4-5 hari…kalo dl 2 hari paling lama bleh khatam dh


  3. mi…aku nak pinjam lah…buleh dok? *mata kelip pah kelip pah…* fishes masak tomyam ke? wah…weekend ni nak gi melepak rumah mu lah…


  4. ala, baru nak pinjam tapi aishah da book dulu (siap kelip2 mata…) :D…. nak carik jugak la…kat kino je eh?


  5. hoho pes come pes serve….


  6. faruqy –> aku tak tau kalau kedai lain ade ke tak .. aku beli di kino … pinjam je la dari aku .. gilir-gilir dgn cachah ..

    sufi–> aku dengar pasal train man ni elame doh tapi tak tau la dah siap tayang di mesia .. kena cari nie .. aku pun dah berzaman tak abes lagi bace becky and baby tew .. tak berape sedap kot ..

    cachah –> anytime beb kalo mau pinjam .. anytime ..

    ahkon –> takpe, takpe, masenya akan tiba untuk u pinjam pulok ..


  7. ku tertengok gak citer ni kat 8tv ari tuh..
    tak tau plak ader bukunyer.. hihi


  8. ohh is it?

    am going to buy it later. it’s A MUST! hahaha.



Leave a Reply

