h1

semalam dalam sejarah

May 16, 2008

semalam (15.05.2007) saya bersama kawan saya ceeteekay dengan bersemangatnya telah pergi ke Stadium Hoki Bukit Jalil, dengan harapan dapat menonton pasukan hoki malaysia bertembung dengan belgium dalam kejohanan hoki piala sultan azlan shah. kami janji jumpa di erl pukul 7 malam, tapi saya terlewat, jadi kami naik tren jam 7.30. sampai di bandar tasik, kami beli tiket ke star lrt bukit jalil. masa kami tengah turun tangga, ada satu tren baru sampai, tapi kami pulak contemplating : “is this our train? or is it the one coming from the other side?” and while we debated, tren itu pun tutup pintu dan jalan. baru la kami perasan itulah tren kami yang sebenarnya. so we waited for the next tren.

kami sampai di bukit jalil dalam pukul 8.10. game sepatutnya mula pukul 8, but considering the players want to warm up, shake hands and everything, maybe the game will start at aroun 8.15 – 8.20. so kami pun jalan la lenggang kangkung je ke stadium, cari tempat nak beli tiket nie. bila kami sampai di entrance, kami dengar bunyi wisel. “hah dah bunyi dah, dah start la tu”. kami baru nak tanya pakcik yang ada depan entrance tu kat maner nak beli tiket tapi dier cakap dengan kami : “masuk je ikut situ, masuk je” .. kami pun pikir, ini sudah bagus, tak payah tiket, free lagi.

bila kami masuk je stadium, deng! berkecai harapan kami. bukannya chua boon huat and team yang main, but rather, budak-budak sekolah. depa ada tournament agaknye. kami dua – dua terperanjat sebab memang kami mati-mati ingat game tu buat kat bukit jalil. selidik punya selidik, rupanya piala sultan azlan tu buat kat ipoh! aiyoooo amma appa!!!!

kalau la kami boleh guling-guling gelak, memang kami dah guling. tapi kami tak berguling la, cuma kami gelak tak hengat punya lepas tu. terus tak lalu nak tengok budak-budak tu main (walaupun tengok bebudak sekolah main teringat saya dulu macam tu la jugak, riuh rendah padang fufufu …)

memandangkan kami tak jadi tengok hoki (frust gilerrrr!!!!!!), kami pun bercadang tengok wayang. spontaneously, we decided to watch iron-man and narnia (marathon ..) iron-man at 9.45 and narnia at 12.30 .. crazy … hari nie bekerja nie … sangat mengantuk nie …. narnia abes kul 3 lebih, pegi isi minyak n everything, pukul 3.30 pagi saya sampai rumah. CRAZYYYYYYY ….

saya sangat suka narnia .. sebenarnya saya sangat suka prince caspian tu (played by ben barnes). saya rasa dier takde la handsome sangat, tapi dier cute, dan HOT (but cute and hot don’t really belong together isn’t it?) .. anyway, i think he is sexy and hot, because of his accent .. aiyoh .. i am such a sucker for hot, sexy boys with accent (like daniel craig, and ben barnes ..). awwwww …

saya tak sempat nak download gambar prince caspian. saya nak letak, tapi tak sempat. later.

Leave a Reply

