h1

the day i coloured my toenails pink (part III)

May 6, 2008

~sambungan :

ceeteekay : bukan ke ada kat sebelah tu?

saya : tiada, tiada … (sambil jenguk di bawah meja, di meja sebelah ..)

lepas tu kami ke kaunter, tanya kot-kot mereka ada nampak, tapi mereka tak nampak. dan yang lebih hampeh, cctv tak berfungsi sebab under maintenance … saya agak bengang sebab kawasan masjid jamek nie is supposedly a black area, tapi cctv not functioning? bulls*** ..

kemudaian kami ke balai polis .. kami sama-sama terlupa bahawa masjid jamek ada balai polis, jadi kami naik lrt ke bandaraya, untuk pergi balai polis dang wangi .. bila kami keluar dari sogo, hujan dah mjula turun renyai-renyai .. kami gagahkan jugak jalan ke balai polis. sekali bila sampai di situ, ada signboard mengatakan balai polis dah tukar location. kami jalan la lagi dalam hujan renyai tu. akhirnya sampai la kami ke balai polis, lalu kami buat la report.

untuk makluman, handphone saya sahaja yang terselamat daripada dicopet kerana ia berada di luar handbag. yang lain-lain sumer gone. saya pulak bawak handbag yang biasanya saya bawak ke opis, jadi, selain isi purse seperti ic, atm, kad kredit, dsb, saya turut kehilangan :

2 biji thumb drive (mengandungi gambar-gambar saya di damascus, cairo, amman, jeddah dan kenduri bob. satu lagi baru sangat dibeli dari kawan saya, bersaiz 4G, tak sempat isi ape pun lagi, kosong lagi!!!)

kunci rumah (yang penting midesmidesmides dan fishesfishes balik kampung, macam mana nak masuk rumah!!!!)

kunci kereta (spare keys pulak dalam wallet tu … hampeh!)

pas dan kunci pejabat (arghhhhhhhh …..)

boleh la kalau nak kata saya sehelai sepinggang hari tu, kecuali saya masih ada handphone. jadi saya mesej orang2 penting untuk bagitau situasi saya.

selepas buat report, kami balik la (ceeteekay jadi banker saya sepanjang hari tu … HONTOU NI ARIGATO CEETEEKAY-SAN! dalam masa itu, saya membuat arrangement dengan staff ofis saya untuk bantu saya bukak kereta dan buat kunci baru dan sebagainya. kami janji nak jumpa pukul 7pm. kami jejak je kaki di putrajaya, abah saya telefon :”abah rasa ada la kunci spare kereta tu kat rumah. balik la”. laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ..

bersambung lagi (n_n)

 

2 comments

  1. wow! macam cerita bella pulak ada sambungan! ada banyak part! can’t wait.. can’t wait….

    cheer up paris!🙂


  2. Wish my husband baca your story ni… Dia sangat selamba badak bab-bab wallet, handphone, kunci rumah, kunci kereta. Setakat ni tak pernah kena macam you lagi, that’s why dia boleh cakap besar. Just imagine, I duplicate kunci rumah 4 sets, now tinggal 1 set. I tanya mana pergi lagi yang lain-lain, dia pun tak boleh recall mana dia letak. Time solat kat masjid, dia keluarkan semua isi kocek, letak merata-rata, konon orang yang pergi masjid semuanya baik-baik, takkan ada yang nak curi. Huh…🙂



Leave a Reply

